Pagina's

Pagina's

donderdag 14 januari 2016

Découpage

Mijn volgende bijdrage voor het nieuwe jaar komt voort uit een dagje van 
opruimwoede.  Mijn knutselhoek heb ik eens flink uitgemest. Alles wat ik niet meer gebruik heb ik de basisschool om de hoek blij mee gemaakt en verder heb ik alles weer eens geordend. Extra opbergplek is nooit een overbodige luxe dus heb ik een paar ladeblokjes van Papermania aangeschaft: Bare Basics Square Drawers.


Mijn volgende uitdaging was natuurlijk om er iets moois van te maken. Ik zag het mooie découpage papier van Craft Consortium voorbij komen, dus daar viel mijn keuze op.

Omdat ik de découpagetechniek niet echt dagelijks toepas heb ik eerst even een filmpje op You Tube bekeken, heel inspirerend!


Volgens de beschrijving bij het papier is het verstandig om de ondergrond wit te verven, dat heb ik braaf gedaan met plakkaatverf, hoewel ik later in het filmpje hier niets over hoorde. 
Daarna begint het leuke werk, de boel beplakken. Ik heb hiervoor de Multi Coat - glans van CraftEmotions gebruikt, aangebracht met een kwast en het papier erop geplakt. Ik heb gekozen voor Natural Pebble Chains. Nog een glanslaagje met de coat erover en laten drogen.
Voor de greepjes heb ik houten kralen aan een stukje ijzerdraad geregen, een gaatje gemaakt (voordat ik het de lades beplakte) en vastgemaakt.
Op de lade met crispy lint heb ik een stukje van de kleur taupe geplakt. Op de lade met houten figuurtjes zie je een onderdeel van de die Vintasia - Round with Grid van Nellie Snellen.

Ik heb nog een ladeblokje staan en nog découpage papier liggen, dus ik kan nog even vooruit.
Natuurlijk kun je ook andere figuren of mdf bekleden met dit mooie papier.

Wie weet heb ik je op een idee gebracht. In de winkel van AnMaCreatief kun in ieder geval terecht voor alle materialen.

Have fun!

groetjes, Ellen


6 opmerkingen:

Margreet zei

Wow, je hebt je echt uitgeleefd! Supermooi (én praktisch)!
xxx Margreet

Corrie zei

Wat is dit gaaf gemaakt Ellen, mooi papier, leuke details, een creatie waar je trots op kan zijn.
Super mooi.
Lieve groetjes,Corrie

Sarah zei

Dit vind ik echt tof !!
Leuk gedaan !!
Liefs Sarah

Bernadet zei

Wat ziet dit er leuk uit zo Ellen!

Wilma de Korte zei

Oh wat leuk....je eigen, originele kastje!
Supertof gemaakt!
En zo'n opgeruimde knutselhoek is altijd fijn :)
Liefs, Wilma

Adriana zei

Wat leuk om zoiets moois voor jezelf te maken!
Groetjes Adriana